Medarbetare

svante ny format

Svante Lindbäck

Mobil: 070-732 30 82

svante.lindback@klarsprak.nu

Vad gjorde du innan Klarspråk?

Innan jag startade Klarspråk har jag jobbat som jurist och företrätt kunder inom affärsjuridik, arbetsrätt och familjerätt. Jag är mycket intresserad av företagande och innovation och var med och grundade Juristjouren som idag går under namnet Stance Juristbyrå AB.

Vad är det bästa med ditt jobb?

Det bästa med mitt jobb är att jag tillsammans med kunden lyckas göra det svåra enkelt.

En mening som beskriver dig:

En driven och positiv person som är nyfiken på människor.

 

viola ny

Viola Lindbäck

Mobil: 070-400 45 24

viola.lindback@klarsprak.nu

Vad gjorde du innan Klarspråk?

Jag har arbetat med att kartlägga och utforma kundvänliga arbetssätt och effektiva arbetsprocesser för olika företag inom olika branscher. Det som alltid följt mig genom olika projekt och anställningar har varit kunden och fokus på kunden. Min första kontakt med juridiken var på det privata planet och den erfarenheten resulterade i arbetet att förändra det som är fel och skevt inom juridiken. Stance juristbyrå var först ut att anställa mig för att kvalitetssäkra deras arbetsprocesser. Det arbetet har sedan resulterat i grundandet av Klarspråk.

Vad är det bästa med ditt jobb?

Kunderna och mötet med verkligheten. Att i första steget hitta hållbara lösningar för kunden är prio ett men när det arbetet är klart så måste man även verka för att förbättra, så att andra inte hamnar i samma situation och så att samhället och branschen tar sig framåt och utvecklas.

En mening som beskriver dig:

Envis, kreativ och inspirerande person som tänker med hjärna och hjärta.

 

jag

Hans Green

Mobil: 072-222 20 21

hans.green@klarsprak.nu

Vad gjorde du innan Klarspråk?

Jag arbetade under tolv års tid på Stance juristbyrå. Till en början bestod arbetet mest av administrativa uppgifter men övergick med tiden mer och mer mot juridisk rådgivning per telefon.

Vad är det bästa med ditt jobb?

Att under ett telefonsamtal kunna lösa ett problem åt en kund eller, om behovet finns, att kunna förmedla kontakt mellan kund och jurist. Klarspråks flexibla arbetssätt passar mig också som handen i handsken.

En mening som beskriver dig:

Autodidakt med ett skarpt intellekt och ett hjärta som bultar lite extra för människor i trångmål.